cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

Upiór w operze

UPIR
UPIÓR W OPERZE/ THE PHANTOM OF THE OPERA
musical wg powieści Gastona Leroux
muzyka: Andrew Lloyd Webber; słowa: Charles Hart i Richard Stilgoe
reżyseria: Wojciech Kępczyński; TM ROMA (2008)

MUSICAL ROZWIJA SKRZYDŁA

Nowoczesny teatr muzyczny sięga po nowe źródła inspiracji – pierwowzory literackie musicali zaczynają ustępować dziełom filmowym. Ciągle świeżym trendem są „jukebox musicals”, czyli rewie znanych przebojów. Sensacją z ostatnich miesięcy jest nagły kompromis pomiędzy musicalem a telewizją. Tematem otwartym pozostaje istota musicalu, bo ewolucja gatunku trwa.

Więcej…

Musicale I - Upiór w operze

GASTON LEROUX I JEGO CZASY

„Upiór w operze” to książka napisana przez człowieka sławnego i bogatego, ale lata poprzedzające jej powstanie dają świadectwo awanturniczych upodobań autora. Gaston Leroux (ur. 1868) wychował się w Normandii i był synem zamożnego kupca. Studia prawnicze w Paryżu łączył z działalnością publicystyczną, ale kiedy po śmierci ojca odziedziczył okrągły milion, uległ pokusom wesołego życia i w stylu godnym dandysa belle époque roztrwonił cały spadek, z upodobaniem oddając się hazardowi i ryzykownym spekulacjom finansowym. Przyszły reporter i powieściopisarz łączył zamiłowanie do kasyna, hulaszczej kompanii i biesiady z fascynacją niematerialnymi stronami życia – reinkarnacją i teorią „bytów równoległych”. Po bankructwie Gaston Leroux podjął pracę reportera i rozpoczął barwne podróże jako wysłannik gazety „Le Matin” – m.in. towarzyszył prezydentowi Francji podczas oficjalnej wizyty w Moskwie. Na gruncie lokalnym z zaangażowaniem oddał się relacjonowaniu słynnej sprawy Dreyfusa, przekonany o niewinności kapitana w sfingowanym procesie o zdradę.

Więcej…

Musicale I - Upiór w operze

CD-Upior.200
UPIÓR W OPERZE
Soliści, chór i orkiestra Teatru Muzycznego ROMA
TM ROMA

Więcej…

Musicale I - Upiór w operze

WE WŁADZY UPIORA

Kim właściwie był Upiór? Szalonym wynalazcą, czy romantycznym kochankiem? Artystą czy potworem? I jak wyglądał, bo nawet na ten temat zdania są podzielone. Tajemniczy Eryk (w musicalu ani raz nie pada jego imię) – Duch Opery – zawładnął zbiorową świadomością niemal sto lat temu. I doczekał się wielu rozmaitych wizerunków. Bywał i monstrualny i... przystojny. Jego książkowy opis zawdzięczamy operowemu kierownikowi maszynistów: „Jest niezwykle chudy, a czarny strój wisi na nim jak na szkielecie. Oczy ma tak głęboko osadzone, że nie sposób dostrzec źrenic – widać tylko dwie czarne jamy, jak w czaszce kościotrupa. Jego skóra, naciągnięta na kościach niczym na tamburynie, nie jest biała, lecz ma odcień przykrej żółci. Nos ma tak słabo zarysowany, że postać zdaje się nie mieć profilu (...)”. W musicalu ten sam pan Buquet dba o zachowanie autorskiej wizji Upiora, nawet jeżeli czyni to w żartach mających na celu wystraszenie tancerek:
On skórę żółtą ma jak wosk/ I czarną jamę, tam gdzie nos nie wyrósł mu... Jako że wczorajsze monstrum ma dzisiaj inne oblicze.

Więcej…

Musicale I - Upiór w operze

CD-60-lat-ALW-200
ANDREW LLOYD WEBBER – A CLASSICAL TRIBUTE
Julian Lloyd Webber, Kiri Te Kanawa, Renée Fleming i inni
Decca

Więcej…

Musicale I - Upiór w operze

Więcej artykułów…

Naszą witrynę przegląda teraz 46 gości