cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

JOSH T. PEARSON Last Of The Country Gentlemen
MACIEJ MALEŃCZUK & PSYCHODANCING Wysocki Maleńczuka
PAT METHENY What’s It All About
JULIA LEZHNEVA/MARK MINKOWSKI Rossini

07-A-Pearson JOSH T. PEARSON Last Of The Country Gentlemen Mute

Największa sensacja tego roku – debiut na miarę pierwszej płyty Leonarda Cohena! Tajemniczy brodacz z Teksasu dokładnie 10 lat temu nagrał kultowy album z własną grupą Lift To Experience, po czym… zniknął. Włóczył się po świecie, podobno bywał nawet paryskim kloszardem. Aż pojawił się pewnego dnia w studio w Belinie i w kilka godzin nagrał siedem najbardziej przejmujących piosenek o miłości i utracie od… no właśnie, od czasu wczesnego Cohena. Do kilku utworów dograno następnie smyczki – zajął się tym m.in. Warren Ellis, współpracownik Nicka Cave’a. Wszystkie piosenki mają bardzo luźną strukturę rytmiczną i płynną formę. A także tytuły w stylu „Fajny miesiąc miodowy, szkoda, że nie jesteś tamtą”, albo „Kochanie, nie jestem twoim Chrystusem”. Bardzo to wszystko depresyjne, ale zarazem wiarygodne i… piękne.

07-B-Malenczuk MACIEJ MALEŃCZUK & PSYCHODANCING Wysocki Maleńczuka Warner Music

Trafił swój na swego. Dobrze, że to właśnie Maleńczuk nagrał piosenki Wysockiego (przez całe lata robili to przed nim polscy aktorzy). Kwestia wiarygodności. Gorzej, że piosenkarz jest też autorem nowych przekładów, bo utwory znane z wcześniejszych tłumaczeń wypadają słabiej („Moskwa Odessa”). Fantastycznie bronią się natomiast „dancingowe” aranżacje w stylu „psycho” – od westernowego opracowania ballady „Ten co wcześniej z nią był”, przez blues-rock „Manekinów” i punk „Boksera”, aż po recytację na klubowych rytmach w satyrycznej piosence „James Bond”. Maleńczuk śpiewa Wysockiego zarówno z knajacką nonszalancją („Czerwone zielone”), jak z aktorskim dramatyzmem („Straszny dom”). I nawet nie próbuje naśladować stylu wykonawczego rosyjskiego barda. Po prostu śpiewa te utwory jak własne.

07-C-Metheny PAT METHENY What’s It All About Nonesuch

Wyjątkowa płyta. Nie dość, że solowa, to wyłącznie z obcym repertuarem. Popularny gitarzysta wydawał okazjonalnie albumy solo, ale z własnych kompozycji zrezygnował po raz pierwszy. Skupił się na tematach, które „grały mu w głowie” przez całe życie i potraktował je z właściwym sobie artyzmem. Każdy z dawnych przebojów nabiera tu nowego blasku, od otwierającej melodii „The Sound Of Silence” (Simon & Garfunkel), po finałowe „And I Love Her” (The Beatles). Wirtuoz używa kilku instrumentów, w tym przepięknie brzmiącej gitary barytonowej. Niezwykłe efekty daje zastosowanie 42-strunowego instrumentu znanego jako „gitara Pikasso”. Lecz to nie instrumenty czynią mistrza, a jego niebywała wyobraźnia harmoniczna, głębia i bogactwo barw. Pamiętamy „Polskie drogi” z płyty z Anią Jopek? Cały album ma podobny klimat.

07-D-Lezhneva JULIA LEZHNEVA/MARK MINKOWSKI Rossini Naïve

Poszukiwania „nowej Callas” trwają od pół wieku i zapewne prędko się nie skończą. Pojawiła się niedawno nowa, bardzo poważna kandydatka do tego tytułu: 21-letnia rosyjska sopranistka, Julia Leznhneva. Prawdziwy fenomen wokalny. Barwą i techniką urzeka już światową publiczność, ale atutem tej śpiewaczki jest nieziemska lekkość w partiach koloraturowych. Nie bez powodu debiutuje na płycie z armiami Rossiniego, pokazuje co potrafi i to w imponującym stylu. Jej „Semiramida”, jej „Wilhelm Tell” to wokalne fajerwerki i faktycznie prowokują porównania do Callas. Jest jeszcze Cecilia Bartoli z jej górnym Es w „Riedi al soglio” („Zelmira”) Rossiniego, ale to właśnie tym utworem nastoletnia Julia wygrała prestiżowy konkurs w St. Petersburgu (2007)! Orkiestrę Sinfonia Varsovia prowadzi znakomity Marc Minkowski. Imponujący debiut.

[ZWIERCIADŁO, 2011]

Muzyka łagodzi - Słuchając

Naszą witrynę przegląda teraz 243 gości