cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

Michael-Ball-100
MICHAEL BALL W TEATRZE MUZYCZNYM ROMA

Czwartek. Poranek. Dwa dni do premiery LES MIS. A tu nagle taki gość – z przyjacielską wizytą przyjechał do naszego teatru… Michael Ball. Nie ma większej gwiazdy światowego musicalu!

Artysta, wsławiony między innymi tym, że był pierwszym Mariusem („Les Misérables”) i drugim Raoulem („Upiór w operze”) w oryginalnych produkcjach londyńskich, ma od lat fenomenalną karierę solową. W rodzinnej Anglii jest gwiazdą pierwszej wielkości. 25 lat temu debiutował jako Marius, dzisiaj występuje w musicalu „Hairspray”, którego wersję objazdową właśnie wyprodukował.

Ma na koncie 12 albumów z niezwykle szerokim repertuarem: od popularnych arii musicalowych, przez tematy filmowe, po piosenki autorskie. Jego płyty biją rekordy sprzedaży – złoto i platyna, jakimi pokrywają się już w kilka miesięcy po premierze, oznaczają miliony egzemplarzy. Michael Ball regularnie występuje przed rodziną królewską, prowadzi programy gwiazdkowe w telewizji BBC, największą popularność zapewnił mu jednak własny show. Gośćmi „The Michael Ball Show” na przestrzeni lat byli m.in. Elaine Paige, Shirley Bassey, Emmylou Harris, Lulu, Cher, James Brown, Robert Palmer, Tony Bennett, Joe Cocker i Sir George Martin. Tylko światowa ekstraklasa.

Ale nigdy – pomimo spektakularnych sukcesów indywidualnych – Michael Ball nie tracił związków z musicalem. Po niedawnych sukcesach musicalu „Chitty Chitty Bang Bang”, w którym zagrał pana Pottsa, przystępuje do realizacji spektaklu „Sweeney Todd”. Premiera na wiosnę 2011 roku.

Oczywiście sukcesy – to jedno. Wiemy o nich, czytamy o nich, od lat słuchamy płyt Michaela. Dla miłośników teatru muzycznego na całym świecie jest gwiazdą o skali mega. Ale mieliśmy wyjątkową okazję poznać go jako człowieka. A jest po prostu zjawiskowy! Miachel to najbardziej bezpośredni, uroczy człowiek, jakiego można sobie wyobrazić. Zero „gwiazdorstwa”. Naturalnie zainteresowany naszymi przygotowaniami, zwiedział cały Teatr i spotkał się z artystami. Interesowały go wszystkie aspekty pracy teatru musicalowego w Polsce. Z rozmowy z dyrektorem Wojciechem Kępczyńskim dowiedział się o prowadzeniu polskiego teatru o światowym repertuarze. Dokładnie wypytywał o repertuarowe hity, interesował go odbiór musicalowych hitów w naszym kraju. Tłumacza, Daniela Wyszogrodzkiego, zapytał o pracę z tekstem. Do naszych aktorów zwrócił się z pewnego rodzaju „przesłaniem”. Życząc im sukcesu z LES MIS, zwrócił uwagę na ponadczasowe przesłanie dzieła i wyraził nadzieję, że Polska publiczność pokocha je nie mniej, niż publiczność całego świata. Co oznaczałoby długotrwałe powodzenie spektaklu. Nie dziękowaliśmy. Break a leg!

A potem stało się coś niezwykłego… „Macie tu mikrofon?” – zapytał Michael na scenie. Po czym nachylił się nad orkiestronem i zagadnął dyrygenta, Maciej Pawłowskiego:  Znacie taki numer, Empty Chairs And Empty Tables? Oniemieliśmy z wrażenia. Aktorzy zajęli miejsca na widowni, Michael usiadł na dekoracji ze sceny w fabryce (odbywała się właśnie próba tej sekwencji) i… zaśpiewał. Na żywo, z nasza orkiestrą. To była magiczna chwila. Głos, który od ćwierć wieku uwodzi miliony słuchaczy na całym świecie, zabrzmiał na scenie ROMY. Specjalnie dla nas. I tylko dla nas.

Wokaliście towarzyszył w podróży do Polski kompozytor i aranżer, a także kierownik muzyczny jego zespołu, pan Callum McLeod (m.in. twórca musicalu „Carmen Latina”). Obaj artyści wyrazili chęć zaprezentowania polskiej publiczności recitalu Michaela. Dyrektor Wojciech Kępczyński przyjął z entuzjazmem ich propozycję. Jedyny kłopot, to wieloletnie zobowiązania Michaela i znalezienie terminu. Ale mamy nadzieję, że polska publiczność musicalowa usłyszy magiczny głos artysty.

Obaj panowie wracali do Londynu na obchody 25-lecia „Les Misérables”. Przekazaliśmy przez nich pozdrowienia dla Sir Camerona Mackintosha i twórców musicalu: Claude-Michaela Schönberga, Alaina Boublila i Herberta Kretzmera. Przed nami same święta: wielkie koncerty rocznicowe w Londynie, wielka premiera LES MIS w Warszawie. I nasze cudowne małe święto: Michael Ball śpiewający Empty Chairs And Empty Tables na scenie ROMY. Specjalnie dla nas. W słoneczny, czwartkowy poranek, na dwa dni przed premierą „Les Misérables”. Połamiemy nogi?...

[teatrroma.pl, 2010]

Michael-Ball--DW

Michael Ball i DW - TM ROMA, 23 września 2010
Foto: Andrzej Banach
 

Musicale I - Les Miserables

Naszą witrynę przegląda teraz 52 gości