cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

k.d. lang recollection
CARMEN CUESTA Mi Bossa Nova
LESZEK MOŻDŻER Kaczmarek by Możdżer
ANNA NETREBKO/ DANIEL BARENBOIM In The Still Of Night

z5-a-web k.d. lang recollection Nonesuch

Kanadyjska artystka i aktywistka (prawa gejów) zebrała dotychczasowy dorobek w antologię, której głównym atutem jest… materiał publikowany po raz pierwszy. Rzecz jasna, nie brakuje w niej klasycznych piosenek, jak wielki przebój ”Constant Craving”, czy duety z Royem Orbisonem („Crying”) i Tonym Bennettem („Moonglow”). Lecz jej czystym, chłodnym głosem możemy rozkoszować się od nowa w piosenkach z filmów (m.in. jazzowy „Skylark” z filmu „Północ w ogrodzie dobra i zła” – solo na saksofonie Joshua Redman) i z koncertów. Występy k.d. lang na żywo wywierają niezapomniane wrażenie – jej wykonanie „Hallelujah” na rozdaniu Juno Awards 2005 sam Leonard Cohen uznał za najlepsze z około dwustu znanych nagrań. I to właśnie ten występ zamyka płytę DVD: natchniona interpretacja i oszołomiona publiczność na stojąco.

z5-b-web CARMEN CUESTA Mi Bossa Nova Sony Music

Hiszpańska piosenkarka zasłuchana w muzyce brazylijskiej zakochała się (i to na koncercie) w amerykańskim gitarzyście z zespołu Stana Getza. Czy istnieje lepszy dowód na to, że współczesna bossa nova jest własnością całego świata? Carmen nagrała właśnie – w towarzystwie męża – album dedykowany wielkiemu mistrzowi brazylijskiej „nowej fali”, jakim był Antonio Carlos Jobim. A znajdziemy na nim szereg pięknych i nieco mniej znanych kompozycji Jobima, jak „Retrato Em Branco e Preto” (i ani jednej „Dziewczyny z Ipanemy”). Ale nie tylko. Repertuar płyty wzbogaca m.in. cudowne „O Barquinho” (Boscoli) czy niezapomniany temat „Manha de Carnaval” z filmu „Czarny Orfeusz” (Bonfa). Welwetowy głos Carmen Cuesty i pulsująca gitara Chucka Loeba nie wnoszą do tej muzyk absolutnie nic nowego. Ale o to chodzi.

z5-c-web LESZEK MOŻDŻER Kaczmarek by Możdżer Universal Music

Pianista nie po raz pierwszy podjął się interpretacji utworów kompozytora muzyki filmowej. Ale kiedy 10 lat temu wydał „10 łatwych utworów na fortepian” z muzyką Zbigniewa Preisnera (niekoniecznie filmową, jednak podobną), jego ekspansywna osobowość zdominowała całkowicie oszczędne oryginały. Tym razem jest inaczej. Kompozycje pochodzą z filmów i to znanych (pamiętamy Oscara dla Jana A.P. za muzykę do „Marzyciela”). I albo osobowość Kaczmarka okazała się silniejsza, albo sam Możdzer nabrał w minionych latach cennej dyscypliny, bo jego gra – jak zwykle oryginalna i piękna – odznacza się tu równowagą i wyjątkową szlachetnością tonu. A przy okazji przestroga: przez szacunek dla każdego z trzech nazwisk składających się na tytuł, radzę unikać wydanego równolegle CD „Możdżer, Bernstein & Gershwin”.

z5-d ANNA NETREBKO/DANIEL BARENBOIM In The Still Of Night Deutsche Grammophon

Oto największa muzyczna sensacja ostatnich lat, połączenie talentu, osobowości i repertuaru, jakiego jeszcze nie było. Ona – Anna Netrebko, sopran prosto z nieba, pierwsza primadonna XXI wieku. On – Daniel Barenboim, wielki pianista, który został wielkim dyrygentem, a teraz wziął na siebie rolę akompaniatora. I w niej jest także wielki, ten artysta ma dotyk króla Midasa. Wreszcie repertuar: pieśni (Lieder) na głos z fortepianem Czajkowskiego i Rimskiego-Korsakowa, wykonywane oczywiście po rosyjsku (do wierszy m.in. Puszkina i Tołstoja). To są perły muzyki na miarę pieśni Schuberta czy Schumanna i tylko bariera językowa powstrzymała je przed ekspansją na estrady świata. Netrebko pokonuje tę barierę za pomocą uniwersalnego piękna. Na bis artyści wykonują m.in. pieśń Dworzaka (recital zarejestrowano w Salzburgu).

[ZWIERCIADŁO, 2010]

Muzyka łagodzi - Słuchając

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości