cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

ALICIA KEYS The Element Of Freedom
MERCEDES SOSA Cantora
CHRIS BOTTI In Boston
JULIAN LLOYD WEBBER Romantic Cello Concertos

02-A-AliciaALICIA KEYS The Element Of Freedom RCA/Sony

Ta płyta może budzić mieszane uczucia. Perfekcyjna pod każdym względem, często porywająca, jak w otwierającym nagraniu „Love Is Blind”, byłaby świetną propozycją od każdego współczesnego artysty. Jednak to sama Alicia nauczyła nas wymagać od siebie więcej, a tu repertuar skłania się ku najczystszej muzyce pop. Komuś ważnemu wydaje się chyba, że Alicia jest zbyt piękna i zbyt młoda, aby grać „poważne R&B”. Tymczasem ona już na debiutanckiej płycie udowodniła, że potrafi to jak nikt inny, splatając w odkrywczy sposób czarne inspiracje i klasyczne wykształcenie. Tak więc niepotrzebnie znalazł się tutaj duet z Beyoncé, „Put It In A Love Song”, dynamiczny, lecz trywialny numer w stylu dance. Bo kiedy słuchamy Alicii w „How It Feels To Fly” nie sposób oprzeć się uczuciu, że cały jej album powinien być właśnie taki. Kiedy jej słuchamy solo przy fortepianie w „Empire State Of Mind”, to chcielibyśmy, aby jej wszystkie piosenki były takie jak te z wcześniejszych płyt. Na szczęście miłość jest ślepa, a muzycznego geniuszu tej artystki nie przyćmi nawet jej niebywała uroda.

02-B-MercedesMERCEDES SOSA Cantora RCA/Sony (CD/DVD)

Kiedy odeszła w październiku minionego roku prezydent Argentyny ogłosił trzydniową żałobę. Status Mercedes Sosa w Ameryce Południowej nie znajduje odpowiednika na innych kontynentach. Pieśniarka była autentyczną ambasadorką muzyki kontynentu, odegrała także kluczową rolę w popularyzacji nueva canción – pieśni zaangażowanej, której autorom zamykały usta wojskowe junty. Mercedes przez cztery dekady wykonywała utwory ważnych południowoamerykańskich twórców w szerokim świecie – od nowojorskiej Carnegie Hall po Kaplicę Sykstyńską. Obdarzona wielkim głosem i wielkim sercem, miała nie mniejsze poczucie misji i wypełniała ją całym swoim życiem. Jej ostatni album – „Cantora” – zawiera duety z latynoskimi gwiazdami. Jest wśród nich nawet popularna Shakira, ale to Mercedes Sosa dyktuje warunki. Każdy utwór ma inną aranżację, każdy jest osobnym muzycznym światem, po którym artystka podąża w asyście tak znakomitych towarzyszy podróży, jak kataloński bard, Joan Manuel Serrat, czy brazylijski mistrz, Caetano Veloso.

02-C-Chris-BottiCHRIS BOTTI In Boston Decca (CD/DVD)

Wystarczyło kilka lat, aby „były trębacz Paula Simona i Stinga” stał się muzyczną instytucją. Album z koncertu w bostońskiej filharmonii podsumowuje ten okres – soliście towarzyszy znakomita orkiestra Boston Pops oraz cała konstelacja gwiazd. Z trąbką jest podobnie jak ze skrzypcami (czy też z ludzkim głosem, najdoskonalszym z instrumentów): albo odnajdzie się swój własny, niepowtarzalny dźwięk, albo… Chris Botti ma oryginalną barwę, własne frazowanie (chłodne, niczym nowa definicja cool), ma wreszcie ów liryczny styl, za którym przepadają miliony słuchaczy. Nawet ta jego pojedyncza długa nuta, trzymana popisowo w „Ave Maria”, to dość by zidentyfikować artystę. A solo w „Hallelujah” Leonarda Cohena to cały Chris Botti w pigułce. Artyście towarzyszą wspaniali koledzy: Sting („If I Ever Lose My Faith In You”), wiolonczelista Yo-Yo Ma („Cinema Paradiso”), znany Bostończyk Steven Tyler z grupy Aerosmith (w standardzie „Smile”). Edycja CD/DVD odwraca niejako pojęcie „bonusu” – płyta DVD zawiera trzykrotnie więcej materiału i zabawne przebitki dokumentalne z gwiazdami.

02-D-Lloyd-WebberJULIAN LLOYD WEBBER Romantic Cello Concertos – Rodrigo, Delius, Lalo Sony Music (nagrania archiwalne z lat 1982-83)

Rodzony brat „Króla Musicalu”, Andrew Lloyda Webbera, jest jednym z najlepszych wiolonczelistów naszych czasów, a wsławił się legendarnymi nagraniami muzyki XX wieku (m.in. „kanoniczną” interpretacją koncertu Elgara). Ta płyta ma prezentować „romantyczne” oblicze młodszego Lloyda Webbera, ale to raczej określenie nastroju, nie epoki. Tylko Édouard Lalo – którego tradycyjny jeszcze „Koncert d-moll” zamyka album – należał do XIX wieku (jego muzyka jest neoromantyczna, ale mroczna, pod silnymi wpływami Wagnera). Frederick Delius napisał swój „Koncert” już w 1921 roku. Ale prawdziwą rewelacją, wartą płyty, jest koncert Joaquina Rodrigo – hiszpańskiego kompozytora – napisany na zamówienie… młodego Lloyda Webbera (premiera odbyła się w 1982 roku). Od szarpanego, „gitarowego” bolero w pierwszej części koncertu, „Allegretto”, wiolonczelista prezentuje w tym utworze pełną paletę technik. Bajeczną muzyczną podróżą jest część środkowa – nieomal niezależna suita z zastosowaniem ksylofonu i czelesty. Ten „romantyczny impresjonizm” zasługuje na nieśmiertelność.

[ZWIERCIADŁO, 2010]

Muzyka łagodzi - Słuchając

Naszą witrynę przegląda teraz 78 gości