cheapest online indian pharmacy for prednisone or generic buy Prednisone with american express prednisone online no prescription fed x purchase cheap prescription prednisone buy Prednisone free consultation Buy Propecia canadian online pharmacy priligy priligy shipment to albania purchase Doxycycline doxycycline hyclate can you buy tramadol online buy Prednisone pay cod generic prednisone canada prednisone c.o.d. buy ventolin inhaler antibiotics guide ventolin inhaler coupons buy tramadol online no prescription cod antibiotics effects prednisone on line buy ventolin online usa prescribing prednisone tablets australia buy online zithromax

THE BEATLES The Beatles Stereo Box Set
JOANNA DARK Bar Nostalgia
GRZECH PIOTROWSKI Emotronica
CECILIA BARTOLI Sacrificium

THE BEATLES The Beatles Stereo Box Set EMI/Apple (17 CD)

Największe wydarzenie reedycyjne ostatnich lat, najbardziej oczekiwany remaster. Inżynierowie EMI Studios przy Abbey Road pracowali nad dziełami The Beatles przez kilka lat i efekt jest powalający. Wszystkie płyty Wielkiej Czwórki zajaśniały nowymi kolorami, a są wśród nich najważniejsze albumy muzyki popularnej, jak „Rubber Soul” (1965), „Revolver” (1966), czy „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (1967) – ta ostatnia nieodmiennie zwycięża we wszystkich plebiscytach na album wszech czasów. Edycję rozszerzają utwory rozproszone („Past Masters 1&2”) oraz dokumentalne filmy DVD. Okładki płyt przypominają oryginalne brytyjskie wydania winylowe i zawierają teksty piosenek. Niewiarygodna siła debiutu The Beatles, „Please Please Me” (1963), zaskakuje obecnie nie mniej, niż w czasie premiery, trudno też o większą muzyczną przyjemność, niż odkrywanie na nowo nagrań z genialnej płyty „Abbey Road” (1969), ostatniego wspólnego albumu Wielkiej Czwórki. Refleksje narzucają się dwie: jak ci (młodzi) ludzie stworzyli tak wiele, w tak krótkim czasie. I… dlaczego tak mało.

JOANNA DARK Bar Nostalgia Magic Records

Doskonały album na jesienne wieczory. Popularna piosenkarka zmierzyła się ze światowymi standardami, nadając im ton specyficznie słowiańskiego rozrzewnienia. Rzecz jasna to nie sztuka śpiewać szlagiery, sztuką jest nadanie im indywidualnego charakteru. Joanna Dark potrafiła stworzyć intrygujący dystans, w którym (pozorny) chłód jej interpretacji wyzwala gorące emocje w słuchaczu. Mamy tu repertuar znany z licznych wykonań – piosenki Marleny Dietrich („Ich bin von Kopf bis Fus”), Billie Holiday („Don’t Explain”) i polski evergreen, „Już nigdy”, Petersburskiego i Własta. Znaczący udział w nadaniu tej płycie owego specyficznie nostalgicznego nastroju mają wybitni polscy muzycy jazzowi, którzy wzięli udział w nagraniach, m.in. Bogdan Hołownia (fortepian), Paweł Pańta (kontrabas), Cezary Konrad (perkusja) i Jacek Królik (gitara). W światowy repertuar naturalnie wpisuje się piosenka premierowa, „Dziś Bal Nostalgia” ze słowami Marka Dutkiewicza (producenta płyty) i z muzyką Seweryna Krajewskiego. Najwyższy czas na pełny album z takim materiałem.

GRZECH PIOTROWSKI Emotronica Alchemik Studio

Mistrz zespołu Alchemik przygotował kolejny solowy album z bardzo precyzyjną wizją: oto pełna, bezkompromisowa szczerość uczuć, wyrażona za pomocą muzyki. Oto saksofon, który jest odbiciem duszy. Piotrowski rozszerza granice instrumentu, uzyskując efekt trombity (m.in. Purple Rivers I & II”), czyli grając na saksofonie bez ustnika. I bardzo kreatywnie podchodzi do aranżacji. Powracająca sekcja skrzypiec i wiolonczeli (motyw „Hemoonity”) zapewnia przesunięcie w stronę romantyczną, ale emocjonalność tego muzyka nie oznacza bynajmniej sentymentów. To są uczucia na miarę naszych czasów – gwałtowne, zmienne, czasami bolesne. I aranżacje utworów – na repertuar składają się wyłącznie premierowe kompozycje saksofonisty – oddają tempo i niepokój naszych czasów, dzięki wykorzystaniu programowania i kreatywnej gry perkusistów (Robert Luty i Grzegorz Grzyb). Muzyk o malarskich skłonnościach w odzwierciedlaniu emocji zasługuje w pełni na miano „impresjonisty”. Alchemia jego muzyki polega zaś na tym, że słuchacze z łatwością odnajdują w niej własne uczucia.

CECILIA BARTOLI Sacrificium Decca

Tego jeszcze nie było: po raz pierwszy we współczesnych czasach możemy usłyszeć muzykę pisaną w XVIII wieku dla… kastratów. Cecilia Bartoli – śpiewaczka obdarzona niewiarygodnym głosem (klasyfikowanym w uproszczeniu jako mezzosopran) nosiła ten projekt w sobie przez wiele lat. Pracowała nad rozszerzeniem skali i w górę i w dół – kastraci dysponowali skalą przekraczającą możliwości normalnego wokalisty – osiągnęła także odpowiednie warunki fizyczne (jak przystało na prawdziwą Włoszkę artystka uwielbia pastę). Efekt jest nie tylko zdumiewający – podobnym głosem nie operuje nikt na świecie! Na album składają się nagrania premierowe, co zrozumiałe. Nawet niektóre utwory Haendla pisane były wyłącznie na głosy kastratów. Wielkim odkryciem repertuarowym tego albumu jest Nicola Porpora, wspaniały kompozytor włoskiego baroku, którego nieszczęściem było to, że pisał głównie dla kastratów (w tym dla swojego najzdolniejszego ucznia, Farinelliego). Jego czasy to kulminacja epoki wokalnych fajerwerków, którym Cecila Bartoli przywraca zasłużony splendor.

[ZWIERCIADŁO, 2009]

Muzyka łagodzi - Słuchając

Naszą witrynę przegląda teraz 26 gości